شعار شناسی یا مهندسی شعار

در این مطلب سعی شده تا معانی شعار های استفاده شده در جریانات اخیر را بررسی کرده و به تحلیل آنها بپردازیم. 

   

 

                                                      

Go to fullsize image

 

 

۱. سیبزمینی پیش کشتون              ما رای نمیدیم بهتون 

این شعار از سوی طرفداران موج سبز بیان می شد. 

در حقیقت این افراد اعتراض قانونی خودشون رو بیان می کردن که چرا دولت سیبزمینی ها رو به ما نداده پس حالا که به ما نداده به یکی دیگه داده پس تقلب شده. در حقیقت این افراد معتقد بودند که در ایران عده کثیری وجود دارند که در ازای دریافت سیبزمینی رای خودشون رو می فروشند.  

Go to fullsize image

 البته رای دادن مردم به دامادشون هم بر اساس همین نظریه پایه گذاری شده. 

طرفداران احمدی نژاد هم که البته خیلی کم اند و تعدادشون با سیبزمینی های پخش شده توسط دولت برابری می کنه (البته به من و دوستامو بقیه طرفدارای احمدی نژاد که من می شناسم سیبزمینی نرسید) در جواب این شعار اینطور پاسخ می دادند که: 

 

سیبزمینی که بد نیست           موسوی حرف بلد نیست 

 

  

 

۲.اگه تقلب بشه               ایران قیامت میشه 

معنای این شعار کاملا واضح می باشد یعنی یا موسوی باید رای بیاره یا اگه رای نیاره یعنی تقلب شده و ما حسابی شاکی می شیم و رایمون رو پس می گیریم و آشوب می کنیم. 

 

 

۳.با موسوی         بی روسری  

 

Go to fullsize image

افرادی که این شعار رو می دادن از جمله محترم ترین وبا فرهنگ ترین طرفداران بی شمار موسوی بودند چرا که دلیل واقعی رای دادنشون به کاندیدای منتخبشون رو صادقانه بیان می کردن و از کارهای غیر اخلاقی مثل دروغ گفتن و چسباندن موسوی به امام و رهبری اجتناب می کردند و چون حرفشون  صادقانه و در کمال آزادی بود و حرفی که از دل برخیزد لاجرم بر دل نشیند به دل ما هم نشست و من و دوستام کلی حسرت خوردیم که کاش به موسوی رای داده بودیم حالا ما می تونستیم رای خودمون رو عوض کنیم ولی اون بیچاره هایی که سیبزمینی گیر (یه چیزی تو مایه های نمک گیر) احمدی نژاد شده بودن چی بلاخره هیچ آدم عاقلی نمیاد سیبزمینی رو ول کنه بجاش هولو بگیره. 

 

  

۴.دانشجو می میرد                سازش نمی پذیرد 

این شعار از جمله چرت ترین و مزخرف ترین شعار ها می باشد و فقط برای اینه که یه چیزی گفته باشی و گرنه آدم باید وقتی حرف حق رو شنید تسلیم بشه و سازش کنه.  

 

 

 

۵.نصر من الله و فتح قریب             وای بر این دولت مردم فریب  

 

Go to fullsize image

این شعار توسط برادران قرآن پژوه بر علیه دولت فاشیست بیان می شد. 

به گزارش منابع موثق این برادران قرآن پژوه با پیروی از قرآن پژوه اعظم و استاد دانشگاه خانم زهرا رهنورد و با در دست داشتن هلو (یا شایدم پا به پای هلوها) در خیابان ها حرکت کرده و این شعار را می دادند. 

قابل ذکر است این برادران قرآن پژوه توسط عده ای که لباس شخصی به تن داشتند کشته شدند. 

  

 

 

۶.نترسین نترسین                  ما همه با هم هستیم 

این شعار که در جشنواره شعر و ادب و در قسمت قافیه مقام ((خدای قافیه)) را به خود اختصاص داد نشانگر شجاعت و دلیری موج سبز می باشد که از هیچی نمی ترسند و با این شعار اینو مدام گوشزد می کنند که علت ماسک هایی که به صورتشون می زنند ترس نیست بلکه آنفولانزای خوکی می باشد. 

 

  

 ۷.هر کی که کم میاره                   ناموس وسط میاره

این شعار در اعتراض به این بود که احمدی نژاد عکس پرسنلی و سیاه و سفید همسر مهندس موسوی رو از دور به دوربین نشون داده بود و این حرکت ناجوان مردانه رگ غیرت مهندس  رو به جوش آورده بود. 

حالا درسته که مهندس همسرشو می بره تو ورزشگاه و برای همه دس تکون می دن و همه به خانمش گل می دن یا ستادشون تصمیم میگیره با نام ستاد احمدی نژاد عکسای بی حجاب خانم رهنوردو منتشر کنه ولی اینا دلیل نمیشه که احمدی نژاد این کارو بکنه. 

 

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
علیرضا دوشنبه 25 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:14 http://ahmady-nejad.mihanblog.com/

عالیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد