عجب عدالتی

نی دونم چه جوریه که اگه به کسی به جای تو شما بگن، همه ی اونور آبیا و همکارانشون تو اینور آب دنیا رو پر می کنند که وا ویلا حقوق زنان پایمال شد و آزادی از بین رفت

اما وقتی یکی رو فقط به خاطر تذکر زبانی چاقو چاقو می کنن هیچ اتفاقی نمیافته





شهید مطهری در تفسیر آیه 59 و 60 سوره‌ی احزاب که می‌فرماید: "اى پیغمبر! به همسران و دخترانت و به زنان مؤمنین بگو که جِلباب‌هاى (روسری‌های بلند) خویش را به خود نزدیک سازند. این کار براى این که شناخته شوند و مورد اذیت قرار نگیرند بهتر است و خدا آمرزنده و مهربان است. اگر منافقان و بیمار دلان و کسانى که در شهر نگرانى به وجود مى‏آورند، از کارهاى خود دست برندارند ما تو را علیه ایشان خواهیم برانگیخت. در آن وقت فقط مدت کمى در مجاورت تو خواهند زیست." به صراحت بیان می‌کنند:

«افرادى که در کوچه هاو خیابان‌ها مزاحم زنان مى‏گردند از نظر قانون اسلام مستحق مجازات سخت و شدیدى مى‏باشند. تنها مثلًا آن‌ها را به کلانترى جلب کردن و تراشیدن سر آن‌ها کافى نیست، بسیار سخت‏تر باید مجازات شوند. قرآن مى‏فرماید: «لَئِنْ لَمْ یَنْتَهِ الْمُنافِقونَ وَالَّذینَ فى قُلوبِهِمْ مَرَضٌ وَالْمُرْجِفونَ فِى الْمَدینَةِ لَنُغْرِیَنَّکَ بِهِمْ ثُمَّ لا یُجاوِرونَکَ فیها الّا قَلیلًا» یعنى اگر این‌ها دست از عمل زشت خود برندارند تو را فرمان مى‏دهیم که به آن‌ها حمله برى که دیگر جز اندکى در پناه تو نخواهند بود. حداقل آن چه از این آیه مفهوم مى‏شود تبعید آن‌ها از جامعه پاک اسلامى است. جامعه هر اندازه براى عفاف و پاکى احترام بیشترى قائل باشد براى خائنان مجازات شدیدترى قائل مى‏شود، و عکس آن، برعکس.» (مجموعه آثار شهید مطهری جلد نوزده صفحه پانصد و شش)


نظرات 6 + ارسال نظر
بنیامین پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:15 http://nosubmit.blogfa.com

وبلاگ " خروش ملت" منتظر بازدید شماست. " جریان انحرافی اصولگرایان از سال84 تشکیل شد" مطلب جدید این وبلاگه. لطفا به رغم طولانی بودن با دقت و بدون تعصب بخوانید و نظر دهید. باید فضای منطقی و مستدل در نقد جریانات کشور فراهم شود. آینده از آن حزب اللهی ها است.

از حضور تا ظهور... پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:43 http://www.mooshoolina.mihanblog.com

سلام علیکم
واقعا تاسف بار است که در مملکت اسلامی و با قوانین تقریبا اسلامی حق زدن حرف اسلامی را از فرد بگیرند و به جای تشکر ضربات چاقو نثارش کنند.
واقعا چقدر انسانها و مخصوصا برخی خانمها برای خود ارزش کمی قائل میشوند که تنها بهای خود را چشمان هرزه میدانند...
وای برآن روزی که به اسم اسلام مداری قرآن بر سر نیزه ها بریم!
مطلب خوب و البته تاسف باری بود. سپاس

از حضور تا ظهور... پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:44 http://www.mooshoolina.mihanblog.com

در ضمن بنده هم تقریبا درهمین باب پستی در وب خود گذاشته ام. در صورت تمایل تشریف بیاورید
یا حق

بی نام پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 17:59

بسم الله

حالا ببین که توی جامعه اسلامی داره چه اتفاقاتی میافته.
عده ای که گزینشی با مشکلات برخورد می کنن. فقط و فقط دنبال قدرت و مسائل سیاسی هستن. کار ندارن که چی خوبه یا بده. نگاه میکنن م هبه دردشان میخوره یا نمیخوره!
وقتی با قاچاق چی ها و لاتها برخورد میکنن زود میان و میگن آقا کار فرهنگی؛ آقا چرا زدی تو سرش؛ چرا آفتابه انداختین گردنش؛ چرا بهش گفتین بد ؛ چرا چرا چرا
نگاه نمیکنن که اون اراذل و اوباش چشم مردم رو در میارن.
آهای مرفهین بی درد... یک سر برین محله های ژائین خیابون و یک شب با اونها زندگی کنین. ببینین چه مشکلاتی دارن. ببینین که کسی که دختر تو خونه داره در امان نیست.
مسلمون ها؛ آخه اگه میخواین بهره سیاسی ببرین از جایی استفاده نکنین که خونن مردم رو تو شیشه میکنه
برای اینکه ثابت بشه موضع گیریهاشون سیاسیه ببین که در مورد این اتفاقات سیاسی اصلا حرفی میزنن؟!

خوش باشین

دانشجوی بیدار جمعه 31 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 15:26 http://waitfaraj.blogfa.com

دلیلش واضح است برادر
در تفکر آنها این روحانی حق دارد کتک بخورد چون در حریم خصوصی اراذل و اوباش وارد شده. این وظیفه نیروهای انتظامی و امنیتی است نه یک آمر به معروف و ناهی از منکر
گرچه جیره خواری نیز می تواند مزید بر علت باشد

ناموس خدا سه‌شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 17:26 http://namusekhoda.blogfa.com

سلام علیکم
نمی دانم مطالعه این پست باید بیشتر موجب تاسف باشد یا خشم اما می دانم تماما نتیجه این است که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما تبدیل به ارزش شده است به جای آنکه مهم و دستور دینی تلقی گردد.

ضمنا پست بنده همچنان منتظر نظر حضرت عالی است!

التماس دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد