دشمن دانا به ز دوست نادان 

چند روز پیش فیلمی منتشر شد از فحاشی 2-3 نفر که خود را هم حزب اللهی مینامند به فائزه هاشمی. فحاشی ها به قدری زشت و زننده بوده که توانسته چنین موجی در فضای وب براه بیاندازد.

تا جایی که من بین بچه حزب اللهی ها بوده ام، چنین تفکری بین حزب اللهی ها جایگاه ندارد... اینکه با دشمن بتوان چنین برخورد کرد. چطور می توان از اسلام دم زد و "اخلاق" را زیر پا گذاشت؟ حال هرکه می خواهد باشد... اصلا شما بگو "شمر بن ذی الجوشن"، حق نداری چنین فحاشی بکنی. آن هم فحش هایی حد دارد!تهمت حرامزادگی به یک انسان (دوست یا دشمن، منافق یا محارب) حد دارد اگر نتوانی اثبات کنی. چطور می توان ادعای پیروی از پیامبری داشت که علت بعثت خود را چنین بیان کرده؟ انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق.

اصلا حزب الله و اسلام و اخلاق را هم بگذاریم کنار، خلاف مردانگی ست. اینکه یک زن را چنین بی دفاع به باد فحاشی بگیری .... حد اقل مردانگی داشته باش. و اصلا همه اینها به کنار... وقتی یک غلطی می کنی چه اصراری داری فیلم بگیری و منتشر هم بکنی؟ که دستمایه تبلیغات و مظلوم نمایی دشمنت شود؟ کمی عقل هم فکر میکنم چیز خوبی باشد. بصیرت پیش کشتان...

البته این نکته هم ضروری ست، محکوم کردن یک عمل اشتباه چند نفر "حزب اللهی نما" (چون علی رغم ظاهر بسیجی مادامی که منش حزب اللهی نباشد نمی توان چنین نامی بر کسی نهاد) به معنای چشم پوشی بر غلط هایی که فائزه هاشمی مرتکب شده نیست. ما نسبت به این منافق بغض داریم اما دندان بر جگر گذاشته ایم تا در چارچوب اخلاق و از طریق قانون به سزای بخشی از جنایاتش برسانیم اش. اگر جز این باشد که، پس چه فرقی می کنیم با دیگران؟

در پایان، به عنوان کسی که افتخار داشته ام در کنار بسیجی ها باشم و حداقل بتوانم ادعا کنم با مرام بسیجی آشنایی دارم، این عمل زشت را محکوم می کنم و این افراد را نه بسیجی و نه حزب اللهی نمی دانم.


پ.ن.1: مدتی ننوشتم از این باب که نخواستم موضوعی فرع بر مسائل جهان اسلام بنویسم، مبادا ذهنی را از این مسئله اصلی منحرف کنم. اما بی خردی این چند نفر ...

پ.ن.2: مطالب مرتبط (پیشنهاد می کنم 2 تای اولی را حتما بخوانید، فیلم را هم مستقیم لینک نمی دهم اما در بین لینک های آهستان هست):

آب و آتش: فحاشی اشباه الرجال به فائزه رفسنجانی و سردردهای من (در اینجا لینک های مرتبط زیادی هست)

آهستان: کاش به جای محبت، کمی شعور داشتید

من سبز نیستم

تریبون مستضعفین: سخنی در لزوم رعایت اخلاق در برابر اصحاب فتنه 

و اما نظر قطعه 26: لطفا به “سعید تاجیک” فحش ندهید! (آقای قدیانی، ترمز یک بچه حزب اللهی (به زعم شما) پس کجاست؟)