ملاقه ی ISI !!!

ملاقه ی ISI




عنوان مقاله: حل مشکل ترافیک

محل انجام پژوهش: دانشگاه فردوسی

پژوهشگران: دکتر عاشوری و دوستان



مقدمه:

با گذشت زمان و افزوده شدن تعداد دانشجویان، مشکل ترافیک توسط دوستان از پشت بام سازمان مرکزی روئیت شد که در هفت مرحله به برطرف کردن آن پرداختیم.

ابتدا از دو مسیر موجود یکی را مسدود نموده و دیگری را دو طرفه کردیم سپس یک مسیر جدید ایجاد نموده و مسیر قبلی را کاملا مسدود کردیم.



مشروح مقاله:

۱. در ابتدا با توجه به بی اطلاعی دانشجویان از وجود ترافیک، با اقدام به نصب پرده ای سعی شد تا دانشجویان بی خبر، از وجود ترافیک آگاه شوند.

پرده: ((با توجه به محدودیت ترافیکی بولوار پردیس، ایستگاه اتوبوس درب شمالی به میدان علوم منتقل شده است))


۲.در گام دوم برای کاهش بار ترافیکی، ایستگاه اتبوس از درب شمالی به میدان علوم منتقل شد. بر اساس محاسبات، هر ده دقیقه یک اتوبوس برای خانمها و یکی برای آقایان به درب شمالی میرسند و از آنجایی که جناب اتوبوس فرزند دانشگاه هستند خود به تنهایی به اندازه ی هفت هشت تا سواری شخصی حساب میشوند. بنابراین باحذف دو اتوبوس در هر ده دقیقه به اندازه ی ۱۸ عدد سواری شخصی از بار ترافیکی کاسته میشود.


۳. در این مرحله در اقدامی کاملا مبتکرانه سنگفرش های سازمان مرکزی تعویض شدند.


۴.در گام بعدی مسیری که از میدان علوم به درب شمالی می رفت مسدود شد تا سواری های دانشجویان نتوانند به درب شمالی رفته و ترافیک ایجاد کنند.


۵.سپس مسیری که از درب شمالی به سمت میدان علوم می رفت دو طرفه شد تا مسئولین بتوانند با سواری های خود به سازمان مرکزی رفته و از پشت بام آن به بررسی و مشاهده ی دیگر مشکلات دانشجویان بپردازند.


۶. در این مرحله مسیری دائمی برای کسانی که قصد دارند به سازمان مرکزی بروند یا در درب شمالی ترافیک ایجاد نمایند ساخته شد تا مسیر ذکر شده در قسمت ۵ کاملا مسدود شود.


-در گام بعدی مسیر شماره ی ۵ به طور کامل مسدود شد چرا که دانشجویان می توانستند از مسیر شماره ۶ به سازمان مرکزی مراجعه کنند.(تاکید می شود که این اقدامات صرفا برای دانشجویان بوده نه مسئولین سازمان مرکزی)


۷. در مرحله ی آخر پرده ی نصب شده که در قسمت ۱ به آن اشاره شد برداشته شد تا دانشجویان متوجه بشوند که دیگر ترافیک وجود ندارد.


جمع بندی:

در این پروژه برای حل مشکل ترافیک ابتدا تعداد خیابان ها را نصف کردیم سپس آن را دو برابر نمودیم تا با مقدار اولیه برابر شود و دوباره تعداد آن را نصف نمودیم.


نکات قابل توجه:

با وجود نصف شدن تعداد مسیرهای عبور و مرور و کاهش یافتن پهنای باند به یک چهارم، دیگر ترافیکی از روی پشت بام روئیت نشد.


نقشه:



کسانی که از این مقاله استفاده نمودند:

یوگی و دوستان: سلام دکتر جون پروژه ی شما هم مثل کشتی ماست که بدون بال پرواز می کنه!

کلانتر: من خیلی تعجب کردم روش شما واقعا جواب می ده من خودم همه ی خیابونای شهرمون رو بستم از فردا حتی یک ماشین تو خیابون نبود!


افتخار بچه حزب اللهی ها

ماجرا از اونجا شروع میشه که در یکی از جلسات پرسش و پاسخ شورای صنفی که در اصل برای مقابله با طرح حجاب و عفاف در انشگاهها شکل گرفته شده بود عده ای به مقدسات ما بچه مذهبی ها توهین کردن. ناگهان یکی از بچه ها پشت تریبون رفت و گفت از بسیجی ها بپرسید هیچکدوم منو نمیشناسن. من تو بسیج نیستم ولی مسلمون که هستم. یعنی چی که هرکسی هر چی از دهنش در میاد به قرآن و... میگه شما اینجا هیچ غلطی نمیکنید؟(خطاب به برگزار کنندگان برنامه)

خلاصه گذشت و گذشت تا چند روز پیش دبیر سابق جاد مهندسی اومدن و گفتن یکی از بچه های قدیمی مون توی مسابقات جهانی مقام آوردن. جالب بود همون کسی که به خودش جرات داده بود بره پشت تریبون و از مقدساتش دفاع کنه تو مسابقات بین المللی اختراعات مقام سوم رو کسب کرده بود.


آقای علی اسماعیلی










توضیحات بیشتر:آقای اسماعیلی دانشجوی رشته مهندسی مکانیک مقطع کارشناسی ارشد هستن که در مسابقات بین المللی تخصصی اختراعات که در کویت و زیر نظر فدراسیون بین المللی مخترعین(IFIA) برگزار شده بود تونستن مدال برنز رو کسب کنن.


به امید افتخارات روز افزون ایشون و دیگر دانشجویان ارزشی





بمب اتم

-اگر یه ذره اصول فروش سلاح رو در نظر بگیرید، این سلاحه که از جنگ جلوگیری میکنه!!!

از وقتی جنگ ها کم شده که کشورها مسلح شدند و از ترس سلاحه که جنگی صورت نمیگیره. وقتی بمب اتم ساخته شد...

-شما موافق بمب اتمید؟

-بله، بمب اتمی اگر باشه جنگی صورت نمیگیره

ایران چون خطرناکه اگه بمب اتمی داشته باشه از این بمب بدون فکر استفاده میکنه

بمب اتم ماله کشورهایی که...

-پس اسرائیل که 200 کلاهک اتمی داره بهتر از ایرانه؟

-بله!چون اونها میتونن با این بمب اتمیشون صلح رو برقرار کنن

-پس شما رسما میگید اسرائیل و آمریکا بهتر از حکومت دینیه

-بله اینو که من قبول دارم

...






----------------------------------------------------------------

۱.دی وی دی های برنامه قشقاوی داره آماده میشه. حتما گیر بیاریدش. خیلی باحالن

2.البته بنده خیلی خوشحالم که هرکسی می تونه هر حرفی دلش میخواد رو بزنه ولی حمایت از بمب اتم و اسرائیل خداییش یه جوریه...

3.واقعا این کتابای استاد مطهری چقدر شیرینن. تصمیم گرفتم تو سیر مطالعاتی "اندیشه مطهر" شرکت کنم. به همه دوستای مهندسی هم پیشنهاد میکنم بیان و تو این سیرهای خانه فرهنگ و اندیشه شرکت کنن.

4.فرمای نظرسنجی برنامه آینده جاد مهندسی رو هم گیر بیارید و پرکنید تا برنامه آینده ی جاد به دل شما هم باشه...

داستان غم انگیز یک نعمت

چند وقتیه که یه حرکت دانشجویی خوب داره واسه سیل پاکستان انجام میشه. به هرحال مسئله اول جهان اسلامه و حضور دانشجویان تو این طرح خیلی وجهه خوبی داره.

از تمام عزیزان دانشجو میخوایم که هر جور دستشون میرسه برای رفع  این مصیبت تا حد ممکن تا جایی که میتونن به این طرح کمک کنن. از کمک نقدی گرفته تا تبلیغ کلامی(فیس تو فیس) و...

مطمئن باشید خدا خیلی زود عوضشو بهتون میده. اینم از افزایش بازدهی و تمرکز تو درس خوندن گرفته تا امدادهای سر جلسه میان ترم و...(ما که اهلش نیستیم بخصوص که تجربه خوبی هم نداریم)


اینم چندتا عکس واسه تاثیرگذاری بیشتر(اگه کم بذاری، خیلی سنگ دلی)







ادامه مطلب رو هم دریابید!!!


ادامه مطلب ...

آزادی

:نظرتان دربارۀ آزادی ؟

: بسیار ضروریست و گرنه ما نمی توانیم

هر کار دلمان بخواهد بکنیم .

حسن قشقاوی در دانشکده مهندسی

آقای قشقاوی/سخنگوی سابق وزارت خارجه/معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور/سخنرانی در دانشگاه فردوسی/دانشکده ملتهب مهندسی/داغدار از ۲۰مهر ماه/موضوع سخنرانی ۱۳آبان بزرگتر از انقلاب ۵۷ و بیعت شکنان/ورود قشقاوی/قرائت قرآن/شروع صحبت حاج آقا/مدیریت با خودمه/جاد مهندسی شد کشک/سوال فقط شفاهی/فقط مخالفین من حق سوال کردن دارن/موافقین جمهوری اسلامی کشک/درباره ی موضوعات مخالفین فقط صحبت میکنیم/موضوع برنامه کشک/پیشنهادات قشقاوی/کف زدن دوستان سبز/اولین مخالف/از زندانهای مخوف جمهوری اسلامی هم بگید/دومین مخالف/من صفحات گوگل رو درباره ترزا لوویس چک کردم/صداوسیما کذب محض گفته بود/قشقاوی/اونی که صداوسیما نشون داد قبل از مصاحبه های احمدی نژاد با شبکه های خارجی بود/تشویق بچه ها/فریاد یکی دیگر از مخالفین از پایین سن/مرتضی خواجی/دفعه بعد فقط بالای سن سوالتو می پرسی/سکوت اون بابا تا آخر برنامه/یکی دیگه از مخالفین/اسراییل بمب اتم داشته باشه اشکال نداره/جمهوری اسلامی خطرناکه و نباید حتی انرژی هسته ای داشته باشه/اسراییل و آمریکا بهتر از ایرانن/دوستان سبز/بهش بگو بیاد پایین/اینا چیه میگه/یکی دیگه از مخالفین/رهبر بعد یک سال اومدن گفتن کهریزک کار بدی بوده/چندوقت پیش هم قول الکی دادن/.../کهریزکو بگو/قشقاوی/شما اشتباه گفتید/رهبری پس از یک هفته ابراز ناراحتی کردن/قانون شکنان هم مجازات شدند/علاقه شدید دانشجویان در پرسیدن سوال/قشقاوی/ازاین پس موافقین هم حق نفس کشیدن و صحبت کردن دارن/اولین موافق/چرا سنگسار رو برداشتید/قانونه اسلامه بایستی باشه/نباید مسامحه کنید/اگه فعالیت به بادکنک بازیه ما هم داریم فعالیت میکنیم/اگه امسال بیرقای امام حسین ع رو آتیش نزدن یعنی جنبش سبز کنترل شده/مخالف،موافق.../دستتو بنداز مرتیکه/چی؟با من بودی؟/دیش دوف دنگ/دانشجویان:هووووو/بیا با هم دوست باشیم/باشه پس یه بوس بده/باشه/ببخشید اگه ممکنه یه دونه هم به من بدید/مخالف/تو این هفته حداقل 4تا نشریه در آوردید و ما رو توش بوالهوس خوندین/به روابط زیر پ ت و ی مردم چیکار دارید؟/آمپول ها دردش کمتر از سنگساره/مخالف/من اصلا طرفدار هیچ طیفی نیستم ولی یه سوال دارم/چرا مردم رو میزنید؟.../موافق/به بحث اصلی بپردازید نه بحث کهنه انتخابات/مخالف/بحث منحرف شد چون بچه ها حرفاشون به بغض تبدیل شده/دانشجویان:ا..وا..(eva)، مادر واست بمیره/مخالف ادامه میدهد/چه عجب آقایون حاضر به تشریف فرمایی در دانشگاه شدن/چرا فقر داره بیداد میکنه؟مادر بچه 6ماهشو تیکه تیکه میکنه و روده هاشو در میاره و.../آقای قشقاوی وقتی از دانشگاه رفتید یه آمار بگیرید ببینید چند تا از بچه های مخالف در این جلسه تعلیق خوردن؟/همشهری/سلام حسن آقا/نه ببخشید آقا حسن/حسن قشقاوی:چاکر داداش/با شما که به جای دریای مازندران میگی دریای خزر باید چیکار کنیم؟/اهمن/پاسخ به شبهه ای درباره دریای مازندران/ختم جلسه/خوشحالی دانشجویان از برگزاری جلسه ای با به نمایش درآوردن تضارب آرا/التماس دعا


لینک های دیگر:

۱.باز هم دانشکده باحال ما

۲.ایسنا خراسان


---------------------------------------------------------------------------------

1.یه سوتی خراب تو برنامه دادم... وای... به یکی از انتظامات گفتم مواظب باش خبرنگار ایسنا ازت عکس نگیره که بشدت مورد سوء استفاده قرار میگیره. امیر بهم نفر بغلیشو اشاره کرد و گفت همین بنده خداست ها... یحتمل طفلک خیلی بهش برخورد!

2.قشقاوی اول برنامه به ما ضد حال زد ما هم یه عکس ضایع از قشقاوی داریم که میتونیم حال بنده خدا رو بگیریم. ولی نه... جواب بدی رو نباید با بدی داد

3.این موافق و مخالف فقط از دید آقای قشقاوی بود و واسه ما همه دانشجویند

4.اگه یه وقت جایی در نقل قول ها اشتباه نوشتم به من تذکر بدید تا درستش کنم. به هر حال ما 12معصوم بیشتر که نداریم

5.این قضیه 12معصوم رو تکرار نکنید و گرنه خودتون هم به این سوتی دچار میشید(خدای نکرده الهه ذهنتون میشه)

۶.دمه دوستان سبز گرم. تو برنامه سابق شورا صنفی مهندسی ما گفته بودیم "چرا به ما ها خبر نداده بودید؟" که دوستان واسه مقابل به مثل اومدن گفتن "چرا تو تریا تبلیغات نکردین؟"

جالبه که تبلیغات از 4شنبه هفته پیش در دانشکده مهندسی خورده بود. هم روی در جاد مهندسی و هم در راهروی اصلی در دو طرف آمفی تئاتر ها خورده بود. هر کدوم از عزیزان که کلاس داشته باشن یا از راهروی تشکل ها رد میشن یا از راهروی اصلی به هر حال چشمشون به تبلیغات برنامه میوفته. حالا چرا تریا؟نکنه دوستان سبز از خونه یا خوابگاه که تشریف میارن یه راست میرن تریا و از تریا یه راست برمیگردن به منزل!!!



عکس ها در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

ائتلاف بزرگ منتظران ظهور

شرایط امروز مانند جنگ احزاب است!!!


این جمله رو حضرت آقا خطاب به کارگزاران حج ایراد فرمودند. با توجه به اینکه من و توی دانشجو هم سرباز جان بر کف آقاییم و قراره سمت و سوی راه حق رو از رهنمودهای آقا گرا بگیریم، بایستی این جمله رو طوطیای چشم کنیم و به معنای واقعی بهش عمل کنیم...


شرایط امروز دانشکده (مهندسی) خیلی بهتر از شرایط حاکم بر دنیا نیست. جاهلان و گمراهان احساس قدرت میکنند و با توهم توطئه دست به وحدتی وصف ناشدنی زده اند، آنوقت من و تویی که نام بچه ارزشی رو یدک می کشیم و با توجه به مبانی فکری و ایدئولوژیمون مورد غضب قدرت های بزرگ هستیم در خواب غفلت به سر می بریم.


شاید یادتون رفته ولی اواخر اردیبهشت ماه گذشته در ایام فاطمیه که بروبچ ولایی دست به کاری بزرگ زده بودند و ایام شهادت اولین شهید ولایت رو عزا گرفته بودند، دشمنان قسم خورده اسلام و ... به سرعت واکنش نشون دادن و در اتاق های فکرشون تصمیم گرفتند تا قبل از اینکه روح مسائل معنوی در جان دانشجویان بنشیند تاثیر این کار را خنثی کنند. اگر بخوام به طور مصداقی اشاره کنم لحظاتی که در آمفی تئاتر شماره 2 دانشکده مهندسی کلیپی با نام "برای مادرم" پخش میشد و تمام دانشجویان داخل آمفی تئاتر برای قصه پر غصه "بین در و دیوار ماندن مادر غریبشون" اشک میریختن کمی آن طرف تر در آمفی تئاتر شماره 1 صدای سوت وکف میومد. نمیخوام به این بپردازم که چرا به اونها مجوز داده بودند که هر کاری دلشون میخواست انجام بدن(بهر حال مسئولای دانشکده هم دغدغه های خودشونو دارن)، میخوام اینو بگم که من و توی ولایی اینقدر از هم دور شدیم که هر بلایی سرمون بیارن حالیمون نمیشه ولی اگه یه نگاه چپ کسی به یکی از جلبکا بکنه عالم و آدم میفهمن و در اعتراض به این توهین به شعور دانشجویان جلسه پرسش و پاسخ راه میندازن و اگه بشه یه بسیجی هم سر ببرٌن آمریکا خیلی بیشتر ازشون قبول میکنه(یه چیزی تو مایه های"خدا قبول کنه" خودمونه)

مصادیق که زیاده ولی باز هم ما خوابیم. هر اتفاقی تو دانشکده میوفته و به این الم صدمه وارد میشه من و توی بچه مسلمون مسئولشیم و ضربات مهلکش رو هم خودمون متقبل میشیم.


چند روز پیش با یکی از بچه ها که صحبت میکردم و از این مشکل بزرگ(عدم وحدت بچه مسلمونای مهندسی) یاد کردم پیشنهادی بس کارساز داد این مسئله رو که با بقیه مطرح کردم زیاد استقبال نکردن. بویژه که با زخم زبوناشون بیش از پیش ما رو مورد عنایت خودشون قرار دادن

خب بی خیال شاید دوستان یه روز این پست رو بخونن به این نتیجه برسن لازمه یه کارایی صورت بگیره شاید هم این پست رو نبینن که انشالله هر کی دید تو هر تشکلی هست این مسئله رو از مسئول اون تشکل مطالبه کنه تا شاید یاران همدل دیگه به نانی نفروشند شمشیر ما را...



--------------------------------------------------------------

1.برای اونهایی که از غیر مهندسی تشریف آوردن:آمفی تئاترها ی 1 و 2 مقابل هم هستند

2.این ائتلاف هر اسمی میتونه داشته باشه. منتظررن ظهور پیشنهاد دوستمون که طرح رو مطرح کرده بود، بود

3.تمامی تشکل ها، نهاد ها و کانون هایی که اعضاشون تو مهندسی درس میخونن میتونن تو این ائتلاف نماینده داشته باشن

4.اگه این ائتلاف صورت بگیره خیلی خوب میشه....