اِرمینه
سیاسی- غیر سیاسی!
شیخنا محمود و زرنگی هایش!

- متاسفانه یا خوشبختانه احمدی نژاد آدم زرنگی است، او ذاتا مدیریت بحران را خوب بلد است. روزگاری در بحبوحه پرونده هسته ای بحث هولوکاست را پیش کشید و خواهان نابودی اسرائیل شد و مدتی بعد هم به همتایان غربی خود نامه نوشت و  سیاست های زیرکانه ای که نتیجه اش هر چه نبود یک چیز بود آن هم اینکه پرونده هسته ای ایران از  مسئله ای دسته اول در جهان به مسئله ای دسته چندم تبدیل شد، چرا که شیخ محمود حواس ها را تا ماهها به اظهار نظرها و سیاست های جنجالی اش معطوف کرده بود و نتیجتا به طرز مرموزانه ای ایران در این مدت تمام تاسیسات هسته ای خود را فک پلمپ کرد و تعداد سانتریفیوژهای فعال خود را به ۷۰۰۰ سانتریفیوژ رساند!

-  اختلافات متکی و احمدی نژاد قطعا ریشه در گذشته دارد اما چرا متکی دو روز پیش از هدفمند کردن یارانه ها و با آن شکل موهوم برکنار می شود؟ قطعا احمدی نژاد هم به اندازه مردم کوچه و بازار به عواقب این اقدام اندیشیده بود اما چرا باز دست به انجام چنین کاری زد و حتی ۲۴ ساعت تحمل نکرد که وزیر بخت برگشته به ایران بازگردد تا این همه حواشی درست نشود و از طرفی همه برکناری متکی را حق مسلم رئیس جمهور بدانند؟! اینکه این اقدام چقدر به قول خود جناب متکی اسلامی است بماند، اینکه چقدر این اقدام در دنیای دیپلماتیک نامرسوم است هم بماند، من فقط همینقدر می دانم که در آغاز هدفمندی یارانه ها بسیاری از سیاسیون مخالف وی و شبکه های خارجی با کشیده شدن به بحث برکناری متکی از احمدی نژاد رو دست خوردند بی برو برگرد!(نگاهی به سایتهای خبری داخلی و خارجی در چند روز گذشته بیندازید!)

- منتظر اقدامات محیرالعقول دیگری هم بودیم و هستیم یک نمونه از آن در شرف عملی شدن است، آن هم برکناری مهرداد بذرپاش و احتمال جانشینی خواهر زاده جناب بقایی یار غار آقای میم است. اما اگر دیدید در چند روز آینده همین آقای میم سخنان جنجالی دیگری بر زبان راند یا رئیس جمهور دست به اقدامی شگفت انگیز زد اصلا تعجب نکنید چون او خوب می داند که به هر قیمتی باید افکار عمومی را از بحث هدفمندی یارانه ها منحرف کند، و او خوب می داند که همه این خرده اتفاقات سیاسی می گذرند اما هدفمندی یارانه ها می ماند در برگه اعمالش تا بعدا آن را با افتخار سر دست بگیرد. اینکه توفیق در این عمل آن هم به هر قیمتی چقدر صحیح است را نمی دانم فقط همینقدر می دانم که شیخنا محمود دوست ندارد در عرصه های بزرگ داخلی و بین المللی شکست بخورد!

- ظاهرا بخت هم با جناب آقای رئیس همراه بوده و در  روز اول اجرای هدفمندی یارانه ها استقلال و پرسپولیس هم ۴تایی شدند و دایی هم استعفا داد و الخ!

اضافات:

- خوشحالم که در کشوری زندگی میکنم که در اون قیمتها آزاد شده،البته من به مردم حق می دم اما چه کنیم که سیاست توجه به حرفهای مردم داخل تاکسی ها در این ۳۰ سال جواب نداده است و اجبارا قدری باید به علم اقتصاد اعتماد کنیم!

- اساسا اعتماد کردن به هر علمی بدون هزینه نیست!

- به قول جناب استاد نرید با این یارانه نقدی واسه زنتون النگو بخرید!

- بهترین روش اعمال کنترل،خود کنترلی است. یعنی چی؟ یعنی هرکس مجبور شه رفتار خودش رو کنترل کنه!

- یه سال دیگه همین موقع مردم خیلی راحت با هدفمندی یارانه ها کنار اومدن و این وسط حدود ۳۰هزار میلیارد تومان پول بی زبان ناقابل صرفه جویی میشه اما پرسش اینجاست که دولت با این پول چه کار می خواد بکنه؟


لينك | نوشته شده در یکشنبه بیست و هشتم آذر ۱۳۸۹ساعت ۷:۱۶ ب.ظ توسط ارمینه|