بیانیه کمیته همبستگی با جهان اسلام دانشگاه‏های مشهد درباره مسایل

بیانیه کمیته همبستگی با جهان اسلام دانشگاه‏های مشهد* درباره مسایل کنونی منطقه

روح بیداری اسلامی که سه دهه پیش بوسیله انفاس ملکوتی امام روح ا... در کالبد جامعه ایران دمیده شد و شعله های خشم ملت قهرمان ایران که کاخ استبداد و سرسپردگی را بر سر شاه خائن پهلوی ویران ساخت امروز تبدیل به موج بیداری اسلامی گردیده که روز به روز وسعت و شدت آن در منطقه افزایش می‏یابد. امروز دنیا در زیر بار سنگین تحمیلات ناشی از تمدن مادی به ستوه آمده است و ملت های اسلامی از سال‏ها احساس حقارتی که بوسیله حاکمان مزدور و سرسپرده استکبار جهانی بر آنان تحمیل شده بود خسته شده اند. جوش و خروش عدالتخواهانه ملت ها، دست خائنانی همچون بن علی و مبارک را از جامعه اسلامی کوتاه کرد. همان دستانی که ان شاءا... به زودی در بحرین، لیبی، مراکش، اردن، الجزایر و یمن نیز قطع خواهد شد تا دنیا بداند که «الملک یبقی مع الکفر ولا یبقی مع الظلم»

کمیته همبستگی با جهان اسلام دانشگاه‏های مشهد ضمن اعلام حمایت همه جانبه از جنبش‏های اسلامی مردم منطقه موارد زیر را یادآور می شود:

1-    در ابتدا خطاب به همه مردم مبارز و به پا خواسته کشور های اسلامی پیام گهربار رهبری جهان تشیع را یادآور می شویم که فرمودند: «در هر قیام مردمی، جنگ واقعی بین اراده‌ها است. هر طرفی که مصمم‌تر باشد و سختی‌ها را تحمل کند پیروز قطعی است. قرآن به ما می‌آموزد که: «إنّ الّذینَ قالُوا رَبُّنُا اللَّه ثُمَّ استَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَه ألَّا تَخافُوا وَ لا تَحزَنُوا وَ أبشِرُوا بِالجَنَّهِ الَّتی کُنتُم تُوعَدونَ» وبه پیامبرش می‌فرماید: « فَلِذَلِکَ فَادْعُ وَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ » دشمن می‌کوشد با زور و فریب، اراده‌ی شما را تضعیف کند. مراقب باشید اراده‌ی شما سست نشود... سلاح مهم ملت‌ها در مواجهه با ابرقدرت‌ها و حکام مزدور، اتحاد و یکپارچگی آن‌ها است. دشمن شما تلاش می‌کند با انواع ترفندها یکپارچگی شما را از بین ببرد.»

2-    دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در دولت های نهم و دهم در مسائل مختلف جهانی و منطقه ای همواره حضوری فعال و ضد استکباری داشته که در جای خود قابل تقدیر است؛ اما احساس می شود که حجم فعالیت ها در قبال حرکت های اسلامی صورت گرفته، آن چنان که شایسته یک دولت ارزشی و انقلابی باشد، نبوده است. لذا از دستگاه دیپلماسی و وزارت امور خارجه می خواهیم تا نقش مهم و حیاتی خود را در این برهه از زمان جدی‏تر گرفته و با خطاب قرار دادن مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر قدم های بزرگتری را در راه جلوگیری از ریختن خون مردمان بیگناه لیبی، بحرین و... بردارد. چرا که امام عزیزمان فرمودند: «مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت- ارواحنا فداه- است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه ای مسئولین را از وظیفه ای که برعهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد. باید دولت جمهوری اسلامی تمامی سعی و توان خود را در اداره هرچه بهتر مردم بنماید، ولی این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است منصرف کند»

3-    صدا وسیمای جمهوری اسلامی، به خصوص در وقایع فتنه پس از انتخابات سال 88 در ایران نقش مهمی را در جهت روشنگری و اطلاع رسانی به ملت شریف ایران بر عهده داشت که به خوبی از عهده این مسئولیت برآمد. با استناد به حدیث شریف «من اصبح و لم یهتم بامورالمسلمین فلیس بمسلم» حق بر این است که از همراهی و یاری ملت‏های به پا خواسته منطقه نیز کوتاه نیامده و رسالت عظیم خویش را در این راه انجام دهد. لذا به هیچ عنوان تحت الشعاع قرار گرفتن اخبار مهم تحولات منطقه بوسیله مباحث حاشیه‏ای همچون مسائل اقتصادی ایام نوروز و یا مسائل همیشگی جاری در کشور را بر نتابیده و به پوشش دادن هرچه بیشتر و اطلاع رسانی دقیق تر قیام ملت های اسلامی توصیه می کنیم!

4-    علما و روحانیون عزیز همواره در مبارزات عدالتخواهانه و اسلام گرای مردم پیشاپیش آنان، علم استکبار ستیزی و آزادی خواهی را حمل نموده اند. ضمن تقدیر و تشکر از موضع گیری های مراجع عظام تقلید و حوزه‏های علمیه، جامعه عزیز روحانیت را به تحرک هرچه بیشتر و حمایت‏های قاطع تر و حرکت های عظیم تر در حمایت از قیام برادران مسلمانشان دعوت می‏نماییم.

5-    در حالیکه جوانان و دانشجویان کشورهای بیدارشده و به پا خواسته اسلامی در حال جان فشانی و جانبازی در راه آرمان ها هستند سکوت جامعه دانشگاهی ایران اعم از دانشجویان و اساتید به هیچ عنوان قابل پذیرش نبوده و نیست. لذا از همه دانشجویان واساتید آگاه و بصیر کشور عزیزمان می‏خواهیم که هم صدا با مردمان مظلوم منطقه به میدان آمده و از هیچ کوششی در راه یاری رساندن به آنان کوتاهی نکنند، چرا که «سکوت هر مسلمان ، خیانت است به قرآن»

6-    این روزها تمام مردم از تونس و مصر و لیبی در شمال آفریقا تا اردن و یمن و بحرین، شعار مشترکی جز الله اکبر ندارند و هر چقدر هم تلاش کنند تا بعد دینی این قیام ها را کمرنگ کنند، به مدد الهی نخواهند توانست. با بیداری مسلمانان در کشورهای اسلامی و مخصوصا با اعتراضات گسترده مردم آزاده لیبی علیه دیکتاتور دیوانه ی آن کشور، دل تمام شیعیان و اهل سنت ایران و عراق و لبنان و خیلی دیگر از کشورهای اسلامی در اضطرابی سخت به سر می برد که آیا امام موسای صدرشان برخواهد گشت یا نه؟ نبود او به عنوان یک رهبر بزرگ که شیعه و سنی و مسیحی را در کنار هم جمع کرد بیش از پیش احساس می شود. بر دستگاه سیاست خارجه ایران است، امروز که قذافی قاتل در آستانه ی سقوط قرار گرفته است تمام توان خود را برای رهایی امام موسی صدر از زندان های لیبی به کار گیرد. امام موسی صدر همان قدر که برای اهل ایمان و مسلمانان عزیز است برای دشمنان اسلام و صهیونیسم خطرناک است فلذاست که پیدا کردن و حفظ جان امام موسی صدر وظیفه ی تمام سازمان های بین المللیِ اسلامی است.

7-    آنچه امروز در دنیا در حال اتفاق افتادن است و موج بیداری اسلامی که این روزها شاهد گسترش آن هستیم نوید بخش آینده ای به مراتب زیباتر و پر امیدتر برای کشورهای اسلامی منطقه است. امیدواریم که این فریادهای برخواسته از وجدان های بیدارشده مردم به ندای آسمانی منجی عالم بشریت و تنها ذخیره الهی بر روی زمین پیوند بخورد تا همگان مشاهده کنند که به حق «والعاقبة للمتقین». جهان امروز منتظر بزرگ مردی است که همه تاریخ آمدنش را به انتظار نشسته بود. او خواهد آمد چرا که وعده الهی است که می فرماید «وَنُرِیدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ» و وعده الهی تخلف ناپذیر است.

8-    دانشجویان مسلمان دانشگاه‏های مشهد به امید آزادی امام موسی صدر و رهایی مسلمانان کشورهای منطقه از چنگال حاکمان مستبد آمریکایی، روز یکشنبه(8/12/1389) را روزه‏دار هستند و روز دوشنبه در مقابل دفتر سازمان ملل تجمع اعتراض آمیز  خواهند داشت و از همه‏ی دانشجویان و حوزویان سراسر کشور هم دعوت می کنند که روز یکشنبه را روزه بگیرند. باشد که صبح رهایی ملت های مسلمان و آمدن منجی نزدیک است ان شاالله.

والسلام علی عباد ا... صالحین

 

 

 

 

 

*  جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد

 بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد، علوم پزشکی مشهد، آزاد مشهد، پیام نور مشهد

مجمع دانشجویان عدالتخواه مشهد

نظرات 5 + ارسال نظر
نسیم جمعه 6 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 19:58

به امید آزادی امام موسی صدر

ناموس خدا شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:50 http://namusekhoda.blogfa.com

سلام
با "مرا بخوان..." به روز شدم.
دل نگاشته ای از جنس دل نگاشته های پیشین با تفاوت هایی بنیادین!
حضورتان را منتظرم.
التماس دعا

یک دانشجو دوشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 16:44

نوشته اید سکوت دانشجویان قابل توجیه نیست... دانشجویان و اساتید ایرانی در حال مبارزه با ظالمان کشور خودشان هستند

در حال حاضر دوستان درگیر تماشای فیلم سینمایین!

۱ جمعه 13 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 13:56

مبارک بن علی
نوبت سید علی



تهران تونس قاهره
دیکتاتور باید بره

اگه چشاتو باز کنی
مردم دارن دوستان آمریکا رو میندازن بیرون
هرچی دیکتاتوره آمریکا ازش حمایت می کنه
حالا هرچی دوست داری توهم بزن
عملیات مرصاد رو هم ۲۵ بهمن دیدیم خسته نباشین کل ایران رو ترکوندین

رنجور دوشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 19:03 http://sayareranj.blogfa.com/

در آغاز این راه یاریم کنید ...
در این سیاره رنج تنهایم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد