دومین کامنت جالب

یکی از خوانندگان وبلاگ با نام حمید(حمیدرضا) برای یکی از مطالب کامنت گذاشته بودن منم جوابشونو دادم. ایشون دوباره کامنت گذاشتن و سوالات جدیدی رو مطرح کردند.


خلاصه: ایشون از طرف هموطن هایی که در فقر به سر میبرند به وضع موجود اعتراض کردند. بعد از اینکه من براشون توضیح دادم که از نظر همون مردم فقیر، آقای احمدی نژاد تنها رئیس جمهوریه که به فکرشون بوده و به همین دلیل عده ای احمدی نژاد رو به گداپروری متهم کردن ایشون در جواب گفتن که دلیل رای دادن مردم به احمدی نژاد فقر فکریشون بوده!


کامنت:

((اگر هم اکثریت مردم فقیر نشین ما به دیکتاتور کوتوله ی شما (منظور از کوتوله  کوته فکری و حماقت است نه کوتاه قدی.) رای داده اند این هم به نوعی یک فقر فکری است که ما دچارش هستیم.


آیا تنها زمینه ی علمی موجود مسئله ی هسته ایه؟ میدونین تحریم ها تا به حال چه قدر به اقتصاد کشور صدمه زده؟

ضمناْ منظورتون از کسی که قبولش داریم دقیقاْ کیه؟ جرج بوش؟ ))



کوتوله فکری و حماقت:

اول از همه برای اینکه براتون روشن بشه کافیه مصاحبه احمدی نژاد در سفر نیویورک رو با خبرنگار های خارجی از جمله لری کینگ تماشا کنید تا متوجه نبوغ و هوش ایشون بشید.(فکر کنید یکی دیگه رئیس جمهور می شد و تو مصاحبه کم میاورد و شروع می کرد به گفتن همون کلمه ی معروف، چه آبروریزیی می شد)

شما چه قدر تو التیمور زندگی کردین؟ چطور مدعی می شید که مردم اونجا نمی تونن تشخیص بدن که چه کسی بهشون خدمت کرده؟ اما شما بدون اینکه باهاشون زندگی کرده باشید از اونا بهتر میتونید بفهمید که کی به فکرشونه؟!!


مسئله ی هسته ای:

اگه با دقت خونده بودین می فهمیدین مسئله ی هسته ای رو به عنوان مثال آوردم بقیه ی زمینه های علمی هم همینطوره

تازه بر فرض اینکه بقیه ی مسائل علمی مثل موضوع هسته ای نباشه هنوز سوال من پا برجاست که مگه تو این سی سال نخبه ی علمی نداشتیم و همشون تو دولت احمدی نژاد به دنیا اومدن که شما مدعی می شین دولت هیچ نقشی نداشته؟


در مورد تحریم:

آدم باید همه ی جوانب رو در نظر بگیره

تحریم برای ما هم صدمه داره هم سود
آدم باید با استفاده از عقل و تفکرش ببینه کدومش بیشتره نه اینکه هرچی تو روزنامه دید رو باور کنه

صدمات تحریم ها موقتیه اما خود کفا شدن در تولید بنزین پایداره

بر فرض اینکه تحریم ها فقط ضرر و زیان باشه بازم من ترجیح می دمش به اینکه بخوام جلوی بیگانه ها سر خم کنم و تسلیم بشم. چرا ما باید از ترس تحریم چیزی بر علیه آمریکا نگیم، حقایق رو بپوشونیم و از حقوق خودمون چشم بپوشیم؟

از وقتی که انقلاب ما ظهور کرده تو تحریم بودیم، تحریم بنزین که چیز جدیدی نیست!

یکی یکی چیزایی که برای ساختنش به اونا وابسته بودیم رو تحریم کردن ما هم یکی یکیشونو خودمون ساختیم!




نظرات 2 + ارسال نظر
لوتوس سه‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 08:58 http://rismanelahi.persianblog.ir/

یادواره شهدا

حمید سه‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 13:46

- من نگفتم رای مردم به احمدی نژاد بوده، گفتم: به فرض اگر هم باشه. ضمناً من به عنوان یک انسان برای تشخیص درستی و نادرستی هر چیزی، به عقل خودم رجوع می کنم و به عنوان یک مسلمان، باور های دینی خودم رو هم در نظر می گیرم. به همین جهت اعتقادات سیاسی من ربطی به نظرات مردم (چه پایین شهرو چه بالاشهر) نداره و خب حالا مشخصه که بر چه اساسی رای دادن احتمالی مردم به احمدی نژاد رو نشانه ی فقر فکریشون در نظر گرفتم. به عبارت دیگه، مردم با وجود این همه بیکاری و فقر و فساد و اعتیاد روزافزون اگه دوباره به این فرد رای داده باشن خب مسلماً شعور سیاسی ندارن.
- مسئله ی هسته ای شده یک ابزار در جهت پوپولیسم. واقعاً برای یک دولت چه قدر زیباست اگه مردم مستضعف به جای درخواست نان و کار، شعار بدن: انرژی هسته ای حق مسلم ماست. شما پاکستان رو نگاه کن. انرژی هسته ای داره. ببین به کجا رسیده؟ در جواب سوال شما درباره ی حمایت دولت از نخبگان نیز، به آمار فرار مغز ها توجهتون رو جلب می کنم.
3- درباره ی تحریم هم منم نظر شما رو دارم. باید هم صدمه و هم سودش رو در نظر بگیریم و خب به نظر من ضررش خیلی بیش تره. منتها وقتی ما میگیم تحریم ها ضرر داره، شماو هم فکراتون ما رو به حمایت از غرب متهم می کنید و این که ما مرعوب قدرت اونا شدیم. ضمناً تحریم های جدید تاثیر زیادی بر صنایع مختلف گذاشته. بهتون پیشنهاد می کنم سری به همین شهرک صنعتی توس بزنید و تاثیر اون رو ببینید.

بحث اصلی رو عوض نکنید صحبت در مورد این بود که نخبه ها ربطی به دولت ندارند و حمایت دولت مهم نیست
شما هنوز جواب منو ندادین که اگه افتخارات ما هیچ ربطی به حمایت های دولت نداره پس این نخبه ها این همه سال کجا بودن
در مورد پاکستان هم مشکل اونا اینه که یک رهبر آگاه و زمان شناس مثل ما ندارن
در ضمن من شمارو به چیزی متهم نمی کنم خودتون انتخاب کنید در برابر تحریم یا باید تسلیم شد یا باید مقاومت کرد راه دیگه ای وجود نداره حالا شما خودت انتخاب کن یکی ازین دوتا رو
ولی اگه در برابر این تحریم تسلیم شدی و این دفه به حرفشون گوش کردی چه تضمینی وجود داره که دوباره از همین تحریم بر علیه تو استفاده نکنن و یک چیز دیگه ازت نخوان؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد