X
تبلیغات
رایتل

ملاقه ی ISI !!!

شنبه 29 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 20:14

ملاقه ی ISI




عنوان مقاله: حل مشکل ترافیک

محل انجام پژوهش: دانشگاه فردوسی

پژوهشگران: دکتر عاشوری و دوستان



مقدمه:

با گذشت زمان و افزوده شدن تعداد دانشجویان، مشکل ترافیک توسط دوستان از پشت بام سازمان مرکزی روئیت شد که در هفت مرحله به برطرف کردن آن پرداختیم.

ابتدا از دو مسیر موجود یکی را مسدود نموده و دیگری را دو طرفه کردیم سپس یک مسیر جدید ایجاد نموده و مسیر قبلی را کاملا مسدود کردیم.



مشروح مقاله:

۱. در ابتدا با توجه به بی اطلاعی دانشجویان از وجود ترافیک، با اقدام به نصب پرده ای سعی شد تا دانشجویان بی خبر، از وجود ترافیک آگاه شوند.

پرده: ((با توجه به محدودیت ترافیکی بولوار پردیس، ایستگاه اتوبوس درب شمالی به میدان علوم منتقل شده است))


۲.در گام دوم برای کاهش بار ترافیکی، ایستگاه اتبوس از درب شمالی به میدان علوم منتقل شد. بر اساس محاسبات، هر ده دقیقه یک اتوبوس برای خانمها و یکی برای آقایان به درب شمالی میرسند و از آنجایی که جناب اتوبوس فرزند دانشگاه هستند خود به تنهایی به اندازه ی هفت هشت تا سواری شخصی حساب میشوند. بنابراین باحذف دو اتوبوس در هر ده دقیقه به اندازه ی ۱۸ عدد سواری شخصی از بار ترافیکی کاسته میشود.


۳. در این مرحله در اقدامی کاملا مبتکرانه سنگفرش های سازمان مرکزی تعویض شدند.


۴.در گام بعدی مسیری که از میدان علوم به درب شمالی می رفت مسدود شد تا سواری های دانشجویان نتوانند به درب شمالی رفته و ترافیک ایجاد کنند.


۵.سپس مسیری که از درب شمالی به سمت میدان علوم می رفت دو طرفه شد تا مسئولین بتوانند با سواری های خود به سازمان مرکزی رفته و از پشت بام آن به بررسی و مشاهده ی دیگر مشکلات دانشجویان بپردازند.


۶. در این مرحله مسیری دائمی برای کسانی که قصد دارند به سازمان مرکزی بروند یا در درب شمالی ترافیک ایجاد نمایند ساخته شد تا مسیر ذکر شده در قسمت ۵ کاملا مسدود شود.


-در گام بعدی مسیر شماره ی ۵ به طور کامل مسدود شد چرا که دانشجویان می توانستند از مسیر شماره ۶ به سازمان مرکزی مراجعه کنند.(تاکید می شود که این اقدامات صرفا برای دانشجویان بوده نه مسئولین سازمان مرکزی)


۷. در مرحله ی آخر پرده ی نصب شده که در قسمت ۱ به آن اشاره شد برداشته شد تا دانشجویان متوجه بشوند که دیگر ترافیک وجود ندارد.


جمع بندی:

در این پروژه برای حل مشکل ترافیک ابتدا تعداد خیابان ها را نصف کردیم سپس آن را دو برابر نمودیم تا با مقدار اولیه برابر شود و دوباره تعداد آن را نصف نمودیم.


نکات قابل توجه:

با وجود نصف شدن تعداد مسیرهای عبور و مرور و کاهش یافتن پهنای باند به یک چهارم، دیگر ترافیکی از روی پشت بام روئیت نشد.


نقشه:



کسانی که از این مقاله استفاده نمودند:

یوگی و دوستان: سلام دکتر جون پروژه ی شما هم مثل کشتی ماست که بدون بال پرواز می کنه!

کلانتر: من خیلی تعجب کردم روش شما واقعا جواب می ده من خودم همه ی خیابونای شهرمون رو بستم از فردا حتی یک ماشین تو خیابون نبود!


del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo